Cégkapu

  • Útmutató, segédlet
    onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

    ONYA – NAV adóelőleg-nyilatkozat online kitöltés útmutató

    Tájékoztatás: A beküldött adóelőleg-nyilatkozatról a NAV azonnal küldött visszaigazolást, majd 42 perc elteltével a címzett szervezet tárhelyére érkezett a küldemény (1 db xml fájl, 1 db kísérőlevél, és 1 db nyilatkozat). A NAV 4 bekezdésben 7 mondatot tartalmazó, “Adómegállapítás” típusú levele 2019.12.31-én kezdett megjelenni a Cégkapu tárhelyeken, és azóta is folyamatosan érkeznek, több hullámban. Az üzenet lényege, magyarul: Idén, 2020 első munkanapjától, minden magánszemély – aki rendelkezik Ügyfélkapus hozzáféréssel – online módon tehet nyilatkozatot arról a NAV felé, hogy a foglalkoztatója a jövedelméből milyen adóelőleget vonjon (adóelőleg-nyilatkozat), és a NAV ezt a nyilatkozatot továbbítja a foglalkoztató felé. Az érintettek közül,…

    Bővebben »
  • Könyvelőzóna
    A kijelentkezés már a szokásos módon történik. A rendszer nem sokat vacakol; mire megnézi az ügykezelő a Tárhelyét, már be is fűzi a tárhelyére az adott céget. Erősen hangsúlyozzuk, hogy sem a Cégkaput, sem az egyéb hasonló szolgáltatást nem a könyvelők találták ki saját szórakoztatásukra, így – értelemszerűen – a Cégkapu ügykezelők rögzítése sem a könyvelők feladata! A könyvelőket meg lehet kérni, hogy segítsenek (ha valaki az alapos, képpel szemléltetett leírás segítségével sem tudja elvégezni a kijelölést), de nem szabad elfelejteni, hogy az idejüket ők sem lopkodják, ezért joggal kérhetnek díjazást. Természetesen, a díjazás minden könyvelőnél eltérő lehet, és egyedi megállapodás kérdése.

    Ügykezelő(k) hozzáadása a Cégkapu új felületén

    Hogy rohan az idő vasfoga! 😀 Alig 7-8 hónapja tettünk közzé egy használati segédletet az Ügykezelő hozzáadása a Cégkapuhoz (segédlet) címmel, és már el is avult, mivel 2019. június 15-16-án már egy teljesen megújult felülettel találkoztunk. (Nem tartozik jelen írásunkhoz szorosan, de a változás sok-sok újdonságot hozott, nem árt, ha mindenki vett a felületre komolyabb pillantást; semmi sem úgy van, ahogy eddig megszoktuk, semmi sem ott van, ahol eddig volt, több új lehetőség és kombináció érhető el. A kényelmetlenség az újdonság vs. megszokás okán merül csak fel. Vannak még orvoslásra váró betegségek, reméljük, ezekre is hamarosan szállítják a megoldásokat!) Egy…

    Bővebben »
  • Adó | Járulék | Illeték
    konyvelőzóna útmutató - Cégkapu tárhely

    Cégkapu tárhely üzenetek ellenőrzése, megtekintése

    1. Írjuk be a böngésző címsorába a https://tarhely.gov.hu címet, majd nyomjuk le az Enter billentyűt. 2. A megjelenő képernyőn az ÜGYFÉLKAPU belépési módot válasszuk a szövegre történő egérkattintással. 3. Az ÜGYFÉLKAPU-belépés során a rendszer Felhasználói név és Jelszó-alapú azonosítást végez, ezért a mezőkbe az Ügyfélkapu regisztrációhoz tartozó Felhasználó nevet és Jelszót kell megadni. (Ezzel fogunk eljutni a saját tárhelyünkre, és azon keresztül a hozzánk rendelt, céges tárhelyünkre – mármint akkor, ha az utóbbi létezik.) Tehát, adjuk meg a belépéshez szükséges adatokat. 4. Az Ügyfélkapus azonosítást követően a rendszer a Saját Ügyfélkapus tárhelyünkre irányít (ez még nem a Cégkapus tárhely!!), amit…

    Bővebben »
  • Cégügyek
    cegkapu-ugykezelo

    Ügykezelő hozzáadása a Cégkapuhoz (segédlet)

    2019. január 01-től a NAV is belép azon szervezetek sorába, amelyek a hivatalos ügyeket a Cégkapu szolgáltatáson keresztül köteles végezni. Emlékeztetőül: A gazdálkodó és egyéb szervezetek számára 2018. január 01-től kötelező a Cégkapu használata. 2017. augusztus 31-ig volt kötelező a Cégkapun történő regisztráció, továbbá – az illetékesek hivatalos tájékoztatása szerint – a hivatalos és kötelező használatig, 2018. január 01-ig történő regisztrációt az augusztusi időpontot követően nem büntetik. A Cégkapu segítségével kettévált a Személyi Ügyfélkapu, és a cégek “hivatalos Ügyfélkapuja”; a hivatalok a Cégkapun leveleznek az érdekeltekkel, sokkal kevesebb papírra van szükség, az idézések, végzések, határozatok, jegyzőkönyvek, kérelmek, stb. a Cégkapura…

    Bővebben »
  • Adózás rendje
    konyvelőzóna - Cégkapu adatmódosítás 2017 - a Cégkapu 2018. évi működtetésének nyitott kérdései

    Cégkapu adatmódosítás 2017 – nyitott kérdések a Cégkapu 2018. évi bevezetése kapcsán

    ?Ez az élet, Babolcsai néni!? – 2017. júliusában került az online térre a Cégkapu regisztráció intézménye (ha már 2018-tól kötelező az alkalmazása…). A szokásos magyaros virtussal állt neki a magyarországi vállalkozások hada – most aztán jogkövetőek leszünk, regisztrálunk, mint a huzat! Ámde, a regisztrációs felületen történő közlekedés is magyarosan kacifántosra sikeredett, így az érdekelteknek külön “Cégkapu regisztráció ? útmutató segédlet minden érdekeltnek“-hegyek készültek (többek között magunk is készítettünk ilyent). Leálló szolgáltatás, megfejthetetlen hibaüzenetek, “az egyiknek sikerül, a másiknak nem…”, véget nem érő kérdések halmaza a szakmai fórumokon. A kialakult szakmai álláspont: tegyük el a kérdést november-decemberre, ne kapkodjunk, hiszen csak…

    Bővebben »
  • Cégügyek
    konyvelőzóna - Cégkapu regisztráció útmutató

    Cégkapu regisztráció – útmutató segédlet minden érdekeltnek

    Hivatalosan 2017. július 01-én 14:00 órakor indult a Cégkapu regisztráció, és – régi jó szokás szerint – szinte az összes könyvelőiroda, könyvelő már nyitás előtt ott tolongott a kapunál, hogy ezt a kissé “misztikus” újdonságot kipróbálja, ismerkedjen a regisztrációs eljárással, hiszen majd bennünket fognak ostromolni az Ügyfelek, hogy mit és hogyan kell(ene) csinálni… 😉 Nos, igaz az, amit az Áfabevallás áfahatár, Cégkapu 2018., NAV online számlázás című írásunkban összefoglaltunk (“…Az álmok, a vágyak, a realitás ötvözve a magyaros megoldásokkal…”), de mindezekkel együtt történtek javítások, és a rendszer, a Cégkapu regisztrációs oldala jelenleg nyilvános tesztüzemeben működik 2017.07.15-ig. Amit feltétlenül tudnia kell…

    Bővebben »
  • Adózás rendje
    konyvelőzóna - Cégkapu adatmódosítás 2017 - a Cégkapu 2018. évi működtetésének nyitott kérdései

    Áfabevallás áfahatár, cégkapu 2018, NAV online számlázás

    Csak röviden, lassan mondjuk, hogy mindenki megértse… 🙂 Eredetileg 2017. július 01-től az eddigi 1 millió Ft helyett 100ezer Ft-ot elérő áfa esetén a számlát szerepeltetni kellett volna a 1765 bevallás M lapjain. A 2017. évi LXXVII. törvény 231. §-ával ez módosult, és csak 2018. július 1-től lép hatályba ez a rendelkezés. Az e-ügyintézési törvény 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben. Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes…

    Bővebben »
"Vissza a tetejére" gomb